راهنمای خرید

بهترین برند گلس گوشی سامسونگ

بهترین گلس گوشی موبایل سامسونگ

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند با ظرافت زیادی ساخته شده‌‌اند و در برابر ضربات و اجسام تیز آسیب‌‌پذیری زیادی دارند. برای حفاظت از نمایشگر و جلوگیری از ایجاد هرگونه خط و خش باید از یک گلس محافظ صفحه مرغوب استفاد کنید. اما به دلیل تنوع گلس‌های صفحه موجود در بازار و داشتن درجات کیفی مختلف انتخاب بهترین مارک گلس گوشی سامسونگ کمی سخت خواهد بود. زیرا گلس بی‌کیفیت قادر به دفع ضربات نیست و صفحه نمایش گوشی را در معرض شکستگی و خسارت‌های زیان‌بار قرار می‌دهد. از همین رو در ادامه به معرفی چند مورد بهترین برند محافظ صفحه گوشی سامسونگ می‌پردازیم و قابلیت‌ها و ویژگی‌های هریک را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. اما پیش از هر چیزی باید ببینیم که ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برندها در چیست؟

چه ویژگی‌هایی در خرید بهترین برند محافظ صفحه گوشی Samsung حائز اهمیت است؟

همه گلس‌هایی که توسط شرکت‌های معتبر تولید شده و به عنوان یک نمونه خوب و باکیفیت شناخته می‌شوند دارای ویژگی‌های خاصی هستند. این ویژگی‌ها نتیجه طراحی و تولید متفاوتی است که روی ساختار، نوع متریال و ظاهر گلس تأثیر می‌گذارد و عملکرد آن را به شکل چشم‌گیری ارتقا می‌بخشد. بنابراین برای انتخاب بهترین مارک محافظ صفحه گوشی سامسونگ بهتر است موارد زیر را بشناسید و در زمان خرید به این نکات دقت کنید.

طراحی استاندارد

طراحی و برشکاری متناسب یکی از فاکتورهایی است که گلس باکیفیت را از نمونه تقلبی مجزا می‌کند. خوشبختانه این ویژگی به راحتی از ظاهر قاب قابل تشخیص می‌باشد؛ زیرا اگر گلس متناسب با ابعاد و اندازه‌های اسکرین طراحی نشده باشد بخشی‌هایی از صفحه را پوشش نمی‌دهد و آن نقاط را تبدیل به قسمت‌های آسیب‌پذیر گوشی می‌کند.

قابلیت حریم شخصی

بعضی از گلس‌ها دارای یک لایه حریم شخصی هستند که مانع از دیده شدن محتوای گوشی توسط اطرافیان می‌شوند. این ویژگی‌ برای افرادی که عادت به استفاده از گوشی در محیط‌های شلوغ و عمومی دارند بسیار مناسب است. در واقع لایه حریم خصوصی با محدود کردن زاویه‌دید محتوای گوشی را از دید اطرافیان دور نگه می‌دارد، بدون آنکه در زمان کارکردن با گوشی از زاویه مستقیم مشکلی ایجاد کند. 

منعطف بودن

میزان انعطاف‌پذیری از دیگر مواردی است که در زمان انتخاب محافظ صفحه مناسب باید به آن توجه شود. به عبارتی هرچه گلس منعطف‌تر باشد، در برابر ضربات کمتر دچار آسیب و شکستگی می‌شود و برای مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد. اما این نکته را در نظر بگیرید که گلس‌های انعطاف‌پذیر از قدرت جذب کمتری برخوردارند و ممکن است کمی از ضربه را به نمایشگر منتقل کنند.

درجه سختی

مهم‌ترین ویژگی‌ گلس به عنوان وسیله‌ای که وظیفه حفاظت از نمایشگر حساس گوشی را بر عهده دارد میزان سختی آن است. این ویژگی درجه مقاومت و کیفیت گلس را تعیین می‌کند و معیار خوبی برای تشخیص گلس اصل از تقلبی است. برخی از انواع گلس با درجه سختی بالا حتی در اثر پرتاب شدن گوشی از ارتفاع زیاد آسیب نمی‌بینند و در برخورد با سطوح ناهموار خط و خش برنمی‌دارند.

وضوح و شفافیت

اگر وضوح صفحه برای‌تان اهمیت زیادی دارد به سراغ گلس‌هایی بروید که از شفافیت بیشتری برخوردارند. زیرا نصب گلس تا حدودی موجب مات شدن نمایشگر می‌گردد. گلس‌های مات ممکن است از وضوح اسکرین بکاهند ولی به دلیل مزیت‌های دیگرشان بسیار پرطرفدار هستند. بنابراین بهتر است گلسی را انتخاب کنید از لحاظ شفافیت مطابق سلیقه و هدف‌تان از خرید محافظ صفحه باشد.

عدم بازتاب نور

این قابلیت با نام Anti-Glare شناخته می‌شود و مانع از سیاه شدن صفحه زیر نور مستقیم خورشید می‌گردد. بنابراین در زمان استفاده از گوشی در فضا‌های باز و پرنور نیازی به بالا بردن نور صفحه پیدا نمی‌کنید. با این راهکار همچنین می‌توانید جلوی تمام شدن زودهنگام باتری به دلیل روشنایی زیاد صفحه را بگیرید.

چسبندگی

گلس محافظ صفحه معمولاً به دو صورت فول چسب و دور چسب ساخته می‌شود. هر دو مدل اگر از چسبندگی بالایی برخوردار باشند به خوبی سطح اسکرین را بدون ایجاد حباب می‌‌پوشانند. بنابراین هر چه گلس قدرت چسبندگی بیشتری داشته باشد به راحتی از صفحه جدا نمی‌شود و برای مدت زمان طولانی‌تری از نمایشگر محافظت خواهد کرد.

خودترمیمی، ویژگی حفاظتی Military Grade و داشتن لایه چربی‌گریز Oleophobic از دیگر مواردی هستند ک در ساختار برخی از گلس‌ها تعبیه شده و میزان امنیت و زیبایی ظاهری گوشی را ارتقا می‌بخشند.

۶ گلس برتر گوشی سامسونگ کدامند؟ 

از آنجایی که صفحه‌نمایش از گران قیمت‌ترین و در عین حال آسیب ‌پذیرترین بخش‌های گوشی هوشمند است، باید برای حفاظت از آن به سراغ بهترین برند گلس گوشی سامسونگ برویم. تمام برندهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از لحاظ کیفیت و کارایی جزو بهترین‌ها هستند و قابلیت‌های مختلفی را به گوشی اضافه می‌کنند. شناخت ویژگی‌های هر یک از این برندها و امکاناتی که در اختیارتان می‌گذارد به شما در انتخاب یک گلس محافظ صفحه مناسب کمک خواهد کرد.

برند نیلکین Nillkin 

نیلکین یک برند نام‌آشنا در زمینه محصولات جانبی گوشی به شمار می‌آید. گلس‌هایی که توسط این برند تولید می‌شوند از مقاومت و درجه سختی بالایی برخوردارند و در برابر اجسام نوک تیز به راحتی خط و خش برنمی‌دارند. از آنجایی که برخی از مدل‌های سامسونگ دارای اسکرین خمیده هستند، ابعاد و اندازه گلس اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در این زمینه هم طراحی و ظرافت بالای گلس‌های نیلکین جای کوچک‌ترین خطایی باقی نمی‌گذارد و محصولی دقیق تحویل‌تان می‌دهد. همچنین تمام لبه‌های گلس به درستی روی نمایشگر را می‌پوشاند و در زمان استفاده از گوشی برای‌تان مشکلی پیش نخواهد آورد.

مزایامعایب
فیلتر اشعه ماورا بنفشضخامت بیشتر گلس و پوشیده شدن اسپیکرها در مدل‌های uv
پوشش چربی‌گریز نانومتریتاثیرگذاری بر عملکرد تاچ در مدل‌های پرایوسی
گلس حرارت‌دیده با درجه سختی 9H
پوشش سیلیکونی برای جلوگیری از رفلکس نور
دارای لایه‌ای پلاستیکی جهت جلوگیری از تکه تکه شدن
بهترین برند گلس گوشی چیست؟

برند بوف Buff 

گلس‌های بوف سامسونگ از نوع 5D هستند. گلس‌های ۵ بعدی به مدل‌هایی گفته می‌شود که لبه‌های کناری و بالایی خمیده اسکرین را به طور کامل پوشش می‌دهند. از همین رو برای برخی مدل‌های سامسونگ که نمایشگرهای تماماً تخت ندارند بسیار مناسب و کاربردی هستند. گلس‌های بوف با وجود مقاومت زیاد از شفافیت صفحه گوشی نمی‌کاهند و در ساختارشان از فناوری نانو استفاده شده است. 

  • ساختار چند لایه
  • عدم افت حساسیت لمس نمایشگر
  • دارای ضخامت بسیار کم و عدم تاثیر منفی بر کیفیت نمایشگر
  • پوشش سیلیکونی برای جلوگیری از رفلکس نور

برند لیتو Lito 

لیتو یکی دیگر از بهترین برندهای گلس گوشی سامسونگ است که به دلیل سابقه فراوان در این زمینه و تولید محصولات باکیفیت از محبوبیت زیادی برخوردار است. این گلس‌ها ساختار بسیار مقاومی دارند و در برابر شوک و ضربه به خوبی از اسکرین محافظت می‌کنند. همچنین کیفیت بالای متریال بکار رفته در گلس‌ لیتو سبب ماندگاری و دوام بیشتر آن شده و کار کردن با گوشی را دلپذیرتر می‌کند. ضخامت کم این گلس روی حساسیت تاچ صفحه تأثیر منفی نمی‌گذارد و با داشتن لایه اولئوفوبیک چربی و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. 

  • ضد لک و اثر انگشت
  • شفافیت 99 درصدی
  • مقاوم در برابر ضربه و خط و خش
  • لبه‌های منحنی D Plus

برند وی لایک V-LIKE

وی لایک از دیگر برندهای خوبی است که برای گوشی‌های سامسونگ گلس محافظ صفحه تولید می‌کند. کیفیت و سختی بالای این گلس‌ها خیال‌تان را از بابت ایمن بودن نمایشگر راحت می‌کند. اثر چربی و لکه را به خود نمی‌گیرد و مزاحمتی برای دیده شدن محتوای گوشی ایجاد نمی‌کند. همچنین به دلیل متریال مرغوب ماندگاری زیادی دارد و تا مدت‌ها برای گوشی‌تان کار خواهد کرد. از لحاظ پوشش‌دهی نیز با وجود طراحی و برش‌های دقیق تمامی سطح اسکرین را پوشانده و نقطه‌ای را بدون حفاظ باقی نمی‌گذارد.

  • پوشش دهی تمام لبه ها و سطح نمایشگر
  • مقاومت مناسب در برابر خط و خش و ضربه
  • چسبندگی بسیار بالای لبه ها
  • عدم اختلال در عملکرد سنسورها و Face ID
  • دارای لایه ضد چربی و ضد لک

برند اسپیگن Spigen

اسپیگن یک برند بسیار محبوب است که در زمینه تولید محصولات جانبی گوشی فعالیت می‌کند. گلس‌های اسپیگن برند مانند سایر لوازم این برند از کیفیت بالایی برخوردارند و تجربه کار با گوشی را دگرگون می‌کنند. جنس شیشه‌ای سخت این گلس‌ها صفحه‌نمایش را از خط و خش برداشتن در اثر کشیده شدن اجسام تیزی مانند کلید و چاقو حفظ می‌کند. شفافیت بالای آن مشکلی در پخش باکیفیت تصاویر گوشی ایجاد نمی‌کند و جای اثر انگشت و چربی را به خود نمی‌گیرد. 

  • دارای لایه ضد چربی و ضد لک
  • پوشش کامل سطح نمایشگر بخصوص لبه‌ها
  • حفظ شفافیت صفحه نمایش
  • چسبندگی بسیار بالا

برند راندیکا Randika

راندیکا به عنوان برندی که محافظت و زیبایی را به صورت هم‌زمان برای گوشی فراهم می‌کند یک گزینه بسیار خوب جهت انتخاب محافظ‌صفحه محسوب می‌شود. گلس سرامیکی این برند مقاومت بی‌نظیری در برابر ضربات دارد و قادر به دفع فشار پرتاب شدن گوشی از ارتفاع زیاد می‌باشد. برش‌های دقیق گلس به درستی لبه‌های اسکرین را می‌پوشاند و محدودیتی در عملکرد سنسورهای گوشی ایجاد نمی‌کند. گلس راندیکا به راحتی روی صفحه نمایش نصب می‌گردد و پس از جداسازی اثری از چسب روی اسکرین باقی نمی‌گذارد. 

  • عدم ایجاد حباب بعد از نصب روی صفحه 
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و اجسام تیز
  • پوشاندن تمام صفحه و لبه‌های حساس گوشی
  • مجهز به فناوری ضد لک و چربی

از آنجایی که سلامت نمایشگر تأثیر مستقیمی بر کارکرد گوشی می‌گذارد و تعویض آن هزینه‌های بالایی دارد، بهتر است از یک گلس محافظ صفحه مرغوب و بادوام برای نمایشگر ظریف و حساس گوشی استفاده شود. یک گلس مناسب علاوه‌بر مراقبت از نمایشگر زیبایی بیشتری به آن می‌بخشد و استفاده از گوشی را بهینه‌تر می‌کند. حال می‌توانید با مطالعه مطالب بالا بهترین گزینه را مطابق با بودجه و سلیقه‌تان انتخاب کنید و بدون نگرانی از خراب شدن نمایشگر به کار با گوشی مشغول شوید.

بهترین مارک محافظ صفحه گوشی samsung چیست؟

به جرأت می‌توان گفت که برندهای نیلکین و بوف بهترین گلس‌ها را برای انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ تولید می‌کنند.

آیا گلس سرامیکی سامسونگ دارای لبه‌های خمیده است؟

اگر موبایل‌تان دارای لبه‌های خمیده باشد، قطعاً گلس سرامیکی مناسب آن نیز خمیده خواهد بود تا کل نمایشگر را بپوشاند.

آیا گلس پرایوسی سامسونگ برای حسگر اثر انگشت مشکلی ایجاد می‌کند؟

با نصب این گلس شاید سنسور تشخیص اثر انگشت درست کار نکند. اما این مشکل بزرگی نیست و تنها کافیست پس از نصب گلس پرایوسی یک بار دیگر اثر انگشت را تعریف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *